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Exclusivo: Francisco Costa, da Calvin Klein, é o primeiro editor convidado do FFW 24/03/2014por FFW | GENTE Francisco Costa, diretor criativo da Calvin Klein Collection ©Reprodução O brasileiro Francisco Costa, diretor criativo da Calvin Klein Collection, faz uma participação especial durante esta semana com exclusividade para o FFW. Todos os dias, um conteúdo criado por Costa será publicado no site e divulgado nas nossas redes sociais.Pela primeira vez um site de moda no Brasil convida estilistas de renome para interagir com o conteúdo. Mais três profissionais foram convidados para participar até o fim do ano e serão divulgados sempre no momento de publicação. É uma ação nova, uma forma diferente de entender o universo de um estilista e Francisco teve uma participação muito ativa em todo o processo. Francisco dispensa apresentações; há muitos anos acompanhamos seu caminho em Nova York, onde chegou aos 21 anos sem falar inglês e tornou-se um dos profissionais chave na indústria, sempre empurrando a moda para a frente através de suas pesquisas de tecidos e materiais inovadores que se encontram perfeitamente com as necessidades da mulher contemporânea. De Minas Gerais para o mundo, ele hoje é um dos mais respeitados estilistas e anuncia uma parceria com a C&A Brasil; a coleção criada por Francisco chega às lojas no dia 10 de abril. Leia abaixo a entrevista que Costa concedeu ao FFW para abrir a semana dedicada a ele. Como foi o seu processo criativo para criar a linha em parceria com a C&A? Levamos um ano trabalhando na linha, da criação à produção. O primeiro passo foi desenvolver um conceito, que precisaria incorporar uma estética Calvin Klein ao mesmo tempo que aborda o lifestyle brasileiro. O resultado é uma linha de peças essenciais que são sofisticadas, porém jovens, e que fala com o consumidor da C&A. Você enxerga elementos em comum entre suas criações para a Calvin Klein Collection e a linha que você criou para a C&A que têm a ver com o seu DNA? Sim, porque usei os mesmos princípios de design ao abordar a C&A que uso para a Calvin Klein Collection. Meu objetivo é sempre criar um produto de alto nível com cortes únicos e materiais sofisticados. Qual é o seu envolvimento na pesquisa de materiais para as suas coleções? Você normalmente já sabe o que você quer em um tecido ou sua equipe pesquisa novas possibilidades? Pesquisa e desenvolvimento de material têm um papel importante no que faz com que nossas coleções sejam frescas e modernas, então trabalhamos muito próximos às oficinas para criar materiais únicos e inovadores. Gostamos de ver não apenas as novas técnicas com as quais eles estão trabalhando no momento, mas também levar a eles ideias e conceitos que possam desafiar e empurrar a indústria para a frente. Três momentos do desfile de Inverno 2014 da Calvin Klein Collection, com casacos texturizados ©Imaxtree Você pode descrever o processo criativo da coleção de Inverno 2014? Quais momentos você considera mais especiais? O ponto de partida para a coleção foram as fotografias nostálgicas de Mike Kelley. Suas imagens acendem memórias da infância para mim, o que levou às proporções mais lúdicas da estação e um retorno ao básico, mas básico feito de uma forma verdadeiramente luxuosa. Os casacos destacam-se para mim por serem super quentes e convidativos, produzidos em mohair, com textura e um peso levíssimo. O uso de cor nesta estação também foi interessante porque a cartela emergiu do mix de fios usados em todos os tricôs, que eram bem complexos. + Veja a coleção completa aqui Que tipo de mulher você tem em mente quando está trabalhando? E quais características você mais admira nessa mulher? Eu penso em uma mulher que sempre se destaca no meio da multidão; ela é inteligente, sofisticada, independente e segura de si. Confiança é a qualidade mais atraente em uma mulher. O que você leva em conta ao escolher uma celebridade para vestir a Calvin Klein Collection? A associação certa é muito importante para a marca porque o vestido certo usado pela pessoa certa no momento certo pode gerar uma exposição enorme. No entanto, o relacionamento tem que fazer sentido e ser autêntico para que de fato funcione e reverbere. Quem são as celebridades que você admira hoje? Naomi Watts e Lupita Nyong’o estiveram presentes no meu desfile de Inverno 2014. Naomi é uma velha amiga da casa e nós compartilhamos uma simpatia mútua pelo trabalho um do outro. Inclusive, eu acabei de desenhar um vestido sob medida para ela usar na entrega do Oscar neste mês. Já Lupita, a primeira vez que eu a conheci pessoalmente foi no desfile de Inverno, mas nós já tínhamos vestido ela para o Critics’ Choice Awards no início do ano quando ela venceu como Melhor Atriz Coadjuvante por seu trabalho em “12 Anos de Escravidão”. Eu acho que Lupita é incrivelmente talentosa e nós ficamos muito felizes de vesti-la naquela ocasião – foi um momento icônico para a marca. Lupita no desfile de Inverno 2014 e Naomi no Oscar 2014, duas celebridades que Francisco gosta de vestir ©Getty Images Ter nascido no Brasil inspira seu trabalho de alguma maneira? Se sim, como notamos isso no seu trabalho? Minhas raízes brasileiras influenciaram muito a estética do meu design. Eu cresci em uma pequena cidade nas montanhas em Minas Gerais, onde as pessoas tinham uma sensibilidade pura e simples. Esse ambiente teve um papel importante em formar uma abordagem minimal, que é vista nas linhas limpas do meu trabalho hoje. Como é a sua rotina, da hora que você acorda até a hora que vai para a cama? Eu normalmente tomo um café da manhã saudável e alguns dias eu malho com um personal trainer antes de ir para meu ateliê trabalhar com minha equipe. E ao longo do dia eu também tenho encontros com outros departamentos, de vendas até relações públicas, para discutir todas as áreas do business. O que você gosta de fazer quando não está trabalhando e como você consegue relaxar após um dia estressante? Eu amo visitar galerias de arte e sebos. Também gosto de cozinhar e mexer no jardim. Não importa o que esteja fazendo, sempre preciso me manter ocupado.

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Inspired by the daytime debauchery on Pampelonne Beach in St.-Tropez, where jet-setters arrive by Ferrari and yacht, early iterations began at Le Bilboquet on the Upper East Side in the early ’90s, and spread to meatpacking district flashpoints like Bagatelle and Merkato 55 in 2008. But more recently, these brunches have been supersized, moving from smaller lounges to brassy nightclubs like Lavo and Ajna. The party blog Guest of a Guest has taken to calling it the “Battle of the Brunches.” “Not everyone gets to run to the beach or jump on a plane,” said Noah Tepperberg, an owner of Lavo in Midtown, which started its brunch party a year ago. “If you want to leave your house on the weekend, brunch fills that void.” On a recent Saturday, Mr. Tepperberg stood in Lavo’s basement kitchen, surrounded by meat slicers and employees readying confectionary “poison apples” for a Halloween party for a pre-split Kim Kardashian. Upstairs, patrons in costumes danced atop tables and chairs, bobbing to the carnival syncopation of Jay-Z and Kanye West’s “Paris.” Confetti and blasts of fog filled the air. Continue reading the main story Related Coverage slideshow The Brunch Party Takes Over Clubs NOV. 16, 2011 Advertisement Continue reading the main story It was 3 p.m. “People walk in and say, ‘I can’t believe this is going on right now,’ ” Mr. Tepperberg said. The brunch bacchanalia shows no sign of running dry. The Mondrian SoHo is starting Scene Sundays this month at its Imperial No. Nine restaurant. In Las Vegas, the original Lavo started a Champagne brunch a few weeks ago. Similar affairs have bubbled up in Boston, Los Angeles and Washington. For those looking to replicate the formula, here’s a guide to some of New York’s frothiest. Day and Night Ajna Bar (25 Little West 12th Street, dayandnightnyc.com); Saturday, noon to 6 p.m. This extravagant French-themed party landed in October at Ajna Bar in the meatpacking district, after dousing the Hamptons, Art Basel in Miami and the Oak Room in the Plaza Hotel with rosé. Beneath an industrial skylight and fluttering flags from the United Kingdom, France and Israel, well-heeled patrons pumped their fists and posed for purse-lipped Facebook photos, racking up huge tabs every Saturday. “I understand there’s a lot of people out there going through hard times,” said Daniel Koch, the promoter who helped start the Day and Night parties at Merkato 55. “But what you want to do with your money is your business.” SIGNAL TO DANCE ON TABLES “If you’ve been sprayed with Champagne, make some noise!” a hype man will shout between piercing dance tracks from Robyn, Calvin Harris and Oasis. Dancers in orange bathing suits will emerge; pipes will blast jets of fog. In a dangerously drunken take on a bar mitzvah ritual, a man spooning dessert out of a giant bowl will be seated on a chair and lifted high into the air by his cronies. BRUNCH SET Club-savvy guests seem piped in from Miami, Monaco and Merrill Lynch. “I’m from the South, so drinking during the day is not new to me,” said a woman who wore a Diane Von Furstenberg dress but not the necessary wristband to enter the V.I.P. area. Outside, near a black Aston Martin coupe, a young man wearing paint on his face and sunglasses delved into socioeconomics. “We’re the 1 percent,” he said to a woman, matter of factly. THE BUFFET The Nutella-stuffed croissants ($12) cater to Europeans, while a gimmicky $2,500 ostrich egg omelet (with foie gras, lobster, truffle, caviar and a magnum of Dom Perignon) is for aspiring Marie Antoinettes. Champagne bottles start at $500; packages with several bottles of liquor and mixers for mojitos or bellinis are $1,000. The check can be sobering. “You didn’t look at the price of the Dom bottle!” a man barked into his iPhone, to a friend who apparently ditched before paying. “It’s $700!” STILL-HOT ACCESSORY Slatted “shutter shades” live on at Day and Night. DID THE D.J. PLAY “WELCOME TO ST.-TROPEZ”? Yes. Lavo Champagne Brunch Lavo (39 East 58th Street, lavony.com); Saturday, 2 to 6:30 p.m. Smog guns. Confetti cannons. Piñatas. Masked masseuses. Dancers in Daisy Duke shorts (some on stilts, obviously). Since last November, this Italian restaurant has roiled with the energy and pageantry of Mardi Gras. At the recent Halloween party, Slick Rick, an old-school rapper with an eye patch and glinting ropes of jewelry, lethargically performed several ’80s hits. Some of the younger “Black Swans” in attendance were unsure of his identity. “Is he big in London?” asked an Australian woman wearing a top hat. SIGNAL TO DANCE ON TABLES Caffeinated anthems like Pitbull’s “Hey Baby” and Roscoe Dash’s “All the Way Turnt Up” are accentuated by processions of bouncers carrying women above them in tubs, like Cleopatra on a palanquin. Polenta pancakes taking up precious square footage? Just kick them aside with your stilettos. Newsletter Sign Up Continue reading the main story Open Thread Newsletter A look from across the New York Times at the forces that shape the dress codes we share, with Vanessa Friedman as your personal shopper. You agree to receive occasional updates and special offers for The New York Times's products and services. See Sample Privacy Policy Opt out or contact us anytime BRUNCH SET Share Champagne spritzers with willowy model types and inheritors of wealth. The scrum on an October afternoon included the son of a Mongolian dignitary, six scions of Mexican plutocracy wearing novelty somberos, and at least one supermodel. “She’s everywhere,” said Mr. Tepperberg, as the nymph, whose name he couldn’t remember, disappeared into the jungle of merriment. THE BUFFET With the emphasis on tabletop dancing, Italian trattoria offerings (margherita pizzas for $21, and lemon ricotta waffles for $19) are often abandoned underfoot and sprinkled with confetti. Proving alcohol reigns supreme here, ice buckets are carefully shielded with napkins. Bottle service rules: Moët Brut is $195 and liquor starts at $295. Balthazar and Nebuchadnezzar sizes surge toward the $10,000 mark. RISKY ROSé Alcohol and high-altitude dancing can be perilous: there was a brief hullabaloo in one corner when several women took a tumble. DID THE D.J. PLAY “WELCOME TO ST.-TROPEZ”? Yes. Eat Yo Brunch Yotel (570 10th Avenue, yotel.com); Sunday, 11 a.m. to 4 p.m. If spending thousands of dollars makes your stomach turn, this newish party at Yotel is more easily digested. This affably cartoonish affair, held at the space-age hotel in Hell’s Kitchen with the design aesthetics of a Pokémon, draws a gay-friendly crowd lured northward by Patrick Duffy, a promoter. “There’s a lot of pressure in night life,” Mr. Duffy said. “But I feel like Sunday is a comedown. It doesn’t have to be perfect.” SIGNAL TO DANCE ON TABLES These connoisseurs of brunch wear designer shoes too stylish for tromping atop omelets. With a D.J. spinning dance tracks from LeLe and Earth, Wind & Fire, guests sip bellinis at the bar or banter at long communal tables. The performers are looser. One afternoon, Roxy Cottontail, a pink-haired promoter, vamped around the sunken dining area with a microphone. “Don’t make kitty pounce,” she rapped, before climbing atop a table. BRUNCH SET Clusters of trim men wear leather motorcycle jackets or shroud themselves in patterned scarves. “It’s an eclectic, downtown vibe,” Ms. Cottontail said. “We have the most fabulous gays in New York City.” When a platinum-blond waiter in skintight jeans pranced in front of a wall decorated with pictures of sumo wrestlers riding Japanese carp, it seemed straight from an anime cell. THE BUFFET For an egalitarian $35, patrons receive unlimited grub — options include chilaquiles, halibut sliders and seaweed salad — and a two-hour window of boozing. “It’s not bougie,” said Mr. Duffy, who bounded across the room hugging guests and hand-delivering shots. “You could be a poor, starving artist or someone that doesn’t take a client for under $20 million.” COLOR CODE Wear purple if you hope to be camouflaged by the staff outfits, chairs and ceilings. DID THE D.J. PLAY “WELCOME TO ST.-TROPEZ”? No. Sunset Saturdays PH-D Rooftop Lounge at Dream Downtown (355 West 16th Street, dreamdowntown.com); Saturday, 5:30 to 10 p.m. Despite a happy hour time slot, this sunset party atop the Dream Downtown hotel is not for pre-gaming. After funneling in brunch crowds from elsewhere, 8 p.m. has the frenzied atmosphere and intoxication of 2 a.m. The offbeat timing may deter conventional weekend warriors. “No matter how cool the place, some people feel Friday and Saturday nights are for amateurs,” said Matt Strauss, a manager of PH-D. “We’re not for amateurs.” SIGNAL TO DANCE ON TABLES The D.J. rapid-fires through tracks from C+C Music Factory, LMFAO and Rick Ross, but booze-lubricated guests scramble on couches with little hesitation. Those grappling with bursts of existential angst after six hours of brunch can gaze pensively at the spectacular views of Midtown Manhattan. BRUNCH SET Attractive women and affluent men knot around tables; hotel guests gawk from the bar. On a recent Saturday, Mark Wahlberg danced with a few friends, and David Lee, a former New York Knick, enjoyed downtime provided by the N.B.A. lockout. “We saw an angle,” said Matt Assante, a promoter. “People spend more money than at nighttime.” THE BUFFET Brunch is thankfully over, but crispy calamari ($17) and guacamole ($12) could constitute a light dinner. A bottle of Veuve Clicquot is $475. Cîroc vodka is $450. Cocktails like the Cloud Nine (Beefeater gin, Campari, grapefruit) are $18; a Bud Light is $10. WINDING DOWN After the rigors of daylong gorging, relax with the help of an on-site masseuse. DID THE D.J. PLAY “WELCOME TO ST.-TROPEZ”? Obviously.

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